maybe one day we can meet face2face in a place whitout time and space

ja vet inte riktigt men aa jag har ju inte skrivit alls mycket ,
har inte haft något speciellt att skriva om och jag har ju börjat skolan
försöker att inte sumpa allt denhär gången
som jag har gjort innan på grundskolan
när jag inte brydde mig om att göra någonting på lektionerna
satt bara och tittade ,när sjuan började tänkte jag att nu ska jag skärpa
mig men hur mycket jag än försökte att hänga med på lektionerna
ju mer förstod jag att jag hade missat nästan allt
eftersom man säger att sjuan är repition på vad man har lärt sig
i mellanstadiet, och eftersom jag inte hade jobbat innan så kom jag bara mer
efter i sjuan jag försökte  men efter ett tag så orkade jag inte jag
la av igen , i åttan försökte jag igen men samma sak igen jag orkade inte
försöka ta igen allt jag hade missat, jag tänkte att jag inte skulle bråka
och bli eriksbergs hora i år igen eftersom i sjuan så kallade folk mig hora
skrek hora efter mig, så i åttan skulle det bli bättre tänkte jag
jag skulle inte bråka med någon och försöka lära mig dom nya sakerna
vi lärde oss på lektionerna men hur jag än försökte hänga med och inte bråka
så blev det ändå inte som jag hade hoppats
ig varning på ig varning tills jag hade sju åtta ig varningar
och jag bråkade igen med en brud blev eriksbergs hora igen
jag tänkte bara fan fan jag ville verkligen att det inte skulle bli så
men ändå blev det så , jag fick en såkallad träningshäfte i matten
jag kämpade på med den men blev alltid tvungen att fråga för det var bara tal i boken
den visade inte hur man skulle räkna talen eller något.
så jag blev tvungen att fråga läraren hela tiden , och när 
vi fick betygen i åttans kurs så hade jag på något sätt fått bort
alla mina ig varningar och låg på g i ämnen det var ett ämne jag hade fått
ner betyget och det var i hemkunskap jag låg på vg i det men 
min lärare hade kallat mig och en kompis fjortisar flera gånger
då fick jag flipp på henne och sa att hon var en sur jävla kärring 
då dampa hon ur och då fick jag snacka med henne i hennes arbetsrum 
som är ett litet rum i hemkunskapsalen
smart som läraren är såhar hon dörren öppen
då fråga jag henne om hon visste vad en fjortis vad
då sa hon att det är tramsiga snackiga tjejer som inte lyssnade alltså sånna som du och min kompis
då blev jag ännu argare jag sa till henne - ÄR DU DUM I HELA HUVUDET ELLER ?!!
FJORTIS BETYDER BITCH !!
hon bara jaahaa ...
då räkte det för mig slog upp dörren som stog på glänt det var helt knäpptyst i klassrummet
för alla satt och lyssnade vad vi sa sen så kasta jag mig ner på en stol och glodde på henne när hon kom
efter mig och låtsades se som hon hade ägt ut mig eller något
sen går kärringen till rektorn och säger att jag har sagt att hon var en sur jävla kärring
och då ringer rektorn till mamma som ringer till mig och är skit arg
så säger jag allt till mamma eller a sa och sa skrek gjorde jag
då blev mamma tyst och flippa ur på min lärare som inte hade sagt vad hon hade sagt
till rektorn så det blev jag som fick skit för att hon hade retat upp mig till max
så det var ju jätte kul
i nian så gick skolan sådär hade över tjugo timmars frånvaro första utvecklingssamtalet
jag hade vilket brukar vare ett i början av terminen och en i början av andra terminen
sen kom ig varningarna i både matte svenska spanska fysik och bild?
bilden hade jag tydligen inte alls ig varning i berättade min bild lärare till mig
han hade bara sagt att det skulle bli som om jag fortsatte att inte gå på hans lektioner
sen så efter två års tjafs med min fysik lärare om allt och ingenting
vi hatade varandra från första början , hon blev arg på mig för att jag inte fattade när
hon förklara för mig och när jag bad henne igen så förklara hon på samma sätt
så jag inte fattade ändå
sen när jag sa fortfarande att jag inte fattade så anklagade hon mig för att jag inte lyssnade
fick göra om ett fysik prov fem gånger för jag aldrig klarade det så bestämmde mamma och
jag att jag inte behövde gå på fysik längre
matten fick jag jobba med träningshäftet plus den vanliga matte boken,
idrotten blev jag utslängd hela tiden på när jag kom in i salen så fick jag gå ut igen
han fungerade jag inte heller med vi tjafsade alltid om allt.
matten var fortfarade jobbig hade jätte svårt med den , och fick reda på sen att
min lärare hade suckat varje gång hon skulle gå till mig och hjälpa mig
spanskan gick åt helvete men klarade ändå så jag fick g
svenskan klarade jag med ett hårstrå marginal vet inte riktigt hur jag klarade
svenskan och spanskan men min lärare trodde verkligen på mig , hjälpte mig pushade mig att kämpa på
hade fortfarande jätte stor frånvaro. men i nian så var jag sjuk i åtta månader
jag hostade och så i åtta månader i sträck det ville aldrig bli bra
sen var jag utomlands två gånger och så, biologin och tekniken var jag jätte nära ett
vg i vilket jag var jätte glad över men det slutade med att jag fick bara g i dom iallafall
nian hade jag bestämt inge bråk men vad hände jo såklart bråkade jag igen blev eriksbergs hora igen
men det orkade jag inte lägga ner tid på eftersom jag redan hade varit det två år redan man
kan ju inte direkt säga att jag inte brydde mig men det gjorde jag men jag la inte ner speciellt mycket energi på att tänka på det.
matten hade jag ig varning i igen .
i nian så bestämmde jag och mamma oss att vi skulle göra en utredning på om jag hade ADHD
vilket blev jag jag hade det , jag hade stora koncentration , minne , arbetsminne , humör svårigheter så jag hade rätt grov ADHD så då förstod jag varför jag har haft det så svårt med skolan. och sen så i sista veckorna så fick jag total damp på min matte lärare så hon började gråta så hon blev jätte rädd för mig på avslutningsdagen
så var hon tvungen och fråga mig om hon fick en kram när jag skulle hämta betyget av henne
när man får betyget så tar man kuväret i ena handen skakar hand med läraren sen så en kram , då så gav hon mig en lätt kram sen gick jag vidare till min andra klassföreståndare som gav mig en bamse kram och önskade mig all lycka till och hon trodde på att allt skulle gå bra
sen när jag kollade på betygen så såg jag att jag hade ig i fysik och matte och vg i musik
så då fick jag gå på matte i sommarskola , vilket jag klarade med bara tio fel på hela stora provet
så min sommarskole lärare där fattade inte varför jag gick sommarskola
och nu går jag elektriker på ekeby gymnasiet har hur bra klass som helst tycker om skolan lärarna
förutom en då den ända tjejen vi har som lärare men jag tycker att dom andra lärarna är super bra. har bra dagar, visst denhär veckan var inte alls bra men det är inte så jätte dåligt för jag ligger inte efter eller någonting


inte för att någon kommer orka läsa men det är skönt att skriva av sig ibland och om ingen bryr sig om det jag skriver på bloggen så är frågan och varför läser du då idiuuut !


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0